Did you try turning it off and on again?

Image credits: Sound On

De Techdesk helpt studenten van Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg met het produceren voor interactieve en visuele journalistieke producties.

Wat kan de Techdesk voor je doen?

WordPress
Als je op assessment gaat, heb je een WordPress nodig. Het installeren en inrichten van jouw WordPress doe je zelf. Als je tijdens het installatieproces tegen problemen aanloopt, staat de Techdesk klaar om je technisch te ondersteunen. De Techdesk biedt ook hulp met het vinden van een geschikt thema, het gebruiken van de juiste plugins en het embedden van tools en andere journalistieke producten.

Tools
De Techdesk kent een gigantische hoeveelheid tools. Veel van die tools kun je ook vinden op onze pagina met visualisatietools. Ben je op zoek naar een specifieke tool en kun je die niet vinden? Of weet je niet precies welke tool bij jouw productie past? Wij helpen je graag! Neem contact met ons op via Microsoft Teams tijdens onze openingstijden of stuur een mailtje naar techdeskFHJ@fontys.nl.

Andere steun
Soms doen visualisatietools net niet wat je wilt dat ze doen. In zo’n geval moet je misschien zelf met HTML, CSS en Javascript aan de slag, of je moet via programma’s als Adobe Illustrator en Premiere gaan werken. Ook daar kunnen we je bij helpen.

Wat doet de Techdesk nog meer?

Redactiewebsites
Wij houden de redactiewebsites van Fontys Hogeschool Journalistiek bij. Denk bijvoorbeeld aan Props.fhj.nl of aan De Nieuwsredactie. Heb je een vraag of een opmerking over een van deze websites? Ook dan kun je bij ons terecht.

Tech & Tools
We zijn voortdurend op zoek naar handige tools en inspirerende producties. Als we die tegenkomen, publiceren we ze hier. Heb je zelf iets gevonden dat perfect op deze website past? Laat het ons weten, alle tips zijn welkom. Ook als er verouderde informatie op deze website staat, horen we dat natuurlijk graag.

Waar en wanneer kun je de Techdesk bereiken?

Met ingang van januari 2022 is de Techdesk woensdag beschikbaar tussen 11.00u en 14.00u voor vragen.

Je vindt de Techdesk tijdens onze openingstijden in 0.76. In verband met de maatregelen is de Techdesk de komende tijd ook bereikbaar via Microsoft Teams. Je kunt de Microsoft Teams omgeving via deze link bereiken.

Het zou fijn zijn als je vooraf je vraag al stelt via techdeskFHJ@fontys.nl. Dan kunnen wij jou de beste hulp bieden.

Ben je niet in de gelegenheid om je vraag te stellen tijdens de openingstijden of heb je een dringende vraag? Schroom niet om ons te mailen. Wij staan graag tot jullie beschikking.

Beleid
Bekijk voor informatie over bewaartermijnen en verzoeken tot het verwijderen van artikelen/websites ons beleid.